Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Van twee naar 40.000 Google-hits in één dag

Ondernemer Ralph Cohen (32) van IceMobile werd uitgenodigd op het World Economic Forum in Davos. Hij kwam terug met 40.000 Google-hits en deals met alle grote 2.0-websites.

Vorig jaar won IceMobile de World Economic Forum Technology Pioneer Award. In dat kader werd Cohen uitgenodigd om tussen de groten der aarde (waaronder Bill Gates, Rupert Murdoch, Bono en Larry Page) zijn zegje te doen.

 

Lancering

Op het World Economic Forum lanceerde Cohen zijn nieuwste product: LiveCastr, een applicatie waarmee je met je telefoon gefilmde beelden live kunt weergeven op een weblog of profielpagina. Dat is ook precies hoe Cohen zijn product presenteerde: met zijn telefoon filmde hij zijn ervaringen in Davos en zond deze uit op zijn weblog.

 

Zowel de aanwezige pers als de bloggende technofreaks reageerden enthousiast. Inmiddels geeft de zoekopdracht ‘LiveCastr’ 40.000 hits op Google. Vóór de lancering waren dat er twee. En de aanvragen van journalisten blijven binnenstromen. “Fox heeft me vandaag al zes mailtjes gestuurd.”

 

Sneeuwbaleffect

Sinds Davos is een sneeuwbaleffect ontstaan waarbij steeds meer media, waaronder het prestigieuze Businessweek, reclame maken voor LiveCastr. Grote klanten dienen zich als vanzelf aan. “Als je Steve Jobs bent is de pers altijd aanwezig. Ik moet dat anders regelen. In Davos heb ik mijn kans gegrepen en het is gelukt.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Naast de overweldigende media-aandacht heeft Cohen in Davos ook zijn grote helden mogen ontmoeten. Hij sprak onder andere met de oprichters van Google, Yahoo!, Youtube en MySpace. Partijen waarmee hij druk bezig is om LiveCastr te integreren in hun sites. Volgens Cohen heeft het geholpen dat hij nu ook de oprichters van deze ondernemingen heeft gesproken. “Youtube en MySpace zetten zich nu zelf meer in om LiveCastr te integreren.”