Iedere marketeer die handenwrijvend zit te wachten op een mond-tot-mond succes moet zich afvragen of dit ooit mogelijk is. Buzzmarketingexpert Emanuel Rosen’s hanteert tien gouden regels:
- Is uw product geschikt voor mond-tot-mond reclame?
- Versterken we het concept en de boodschap achter het product?
- Kunnen we informatie stapsgewijs bekendmaken?
- Bieden we onze klanten iets om over te praten?
- Kunnen klanten betrokken raken bij het product?
- Maken we het voor klanten eenvoudig om de boodschap over te brengen?
- Kunnen we de interactie tussen consumenten stimuleren?
- Hebben we de doelgroep voldoende gefileerd?
- Kennen we alle deelmarkten?
- Wat voor een effect zal de campagne op ons bedrijf hebben?
Meer weten over buzzmarketing? Kijk op de site van Rosen. Kleine tip vooraf. Zorg ervoor dat uw marketeer geen hekel heeft aan weblogs. Het is een van de methoden om uw merk in de schijnwerpers te krijgen. Doe dit wel verhuld, voordat u het weet bent u ontmaskerd en uitgespuwd door de webgemeenschap. Succes!