Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Start met een naam

Het kiezen van een naam voor uw bedrijf is een makkie. U heeft toch al een naam? Of anders uw hond wel. En bekt dat niet lekker, zet dan een paar willekeurige letters achter elkaar. Of denk iets langer na en doe het goed.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Want het kiezen van een naam voor uw bedrijf is alles behalve makkelijk. About.com presenteert tien valkuilen.

 

  • Wees serieus, de meest leuke bedrijven hebben géén grappige naam.
  • Gebruik geen afkortingen. U hebt niet het marketingbudget om afkortingen uit te leggen aan de klant.
  • Vergeet toevoegingen als ‘international.’ Wees niet stoerder dan je werkelijk bent.
  • Probeer niet mee te liften op de goodwill van bekende namen. Een rechtszaak is het laatste dat je wilt als starter.
  • Dat u in Wanneperveen woont, is nog geen reden om de plaatsnaam te gebruiken in de bedrijfsnaam. U wilt toch ook buiten Wanneperveen werken?
  • Gebruik zeker niet de eigen achternaam. Groothandel Janssen verkopen aan De Vries zal niet rap gebeuren. Denk aan de tijd dat u afstand neemt van het bedrijf.
  • Vraag vrienden en familie die welbedachte bedrijfsnaam te spellen. Je wil die enthousiaste websitebezoeker niet wegjagen met een onmogelijke naam.