Vind meer bijdrages van Sprout over creatieve reclame op deze pagina.
Haartrimmer
Heel simpel, maar de boodschap is duidelijk. Een aanbieder van haartrimmer gebruikt gewoon stronken om het effect van overmatige haargroei in het belachelijke te trekken. Er zijn ook billboards gesignaleerd waar het bedrijf hetzelfde doet met oorharen.
De wasmachine
Eigenlijk heeft LG Electronics gewoon een wasmachine voor consumenten op de markt gebracht. Maar om de capaciteit van het apparaat te overdrijven, bracht LG de boodschap ‘big enough to wash your car’. Bekijk ook deze video.
Hardloopkleding
Heel subtiel en opvallend genoeg. In het park worden passanten geattendeerd op de mentaliteit van hardlopers met Nike-kleding: ‘Just do it’. Luie mensen horen niet bij het sportmerk.
De auto
Hoe geef je je automerk een bepaalde exclusiviteit en ‘sexyness’ mee? Mini gebruikte een pand waar peepshows worden gepresenteerd.
Telecom en game
T-Mobile en spellenmaker Rovio zijn businesspartners. Op een ‘Space-toren’ in Amerika werd een lancering van een van de figuren uit Angry Birds gevisualiseerd.