Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Sluikreclame

Levert het sponsoren van het plaatselijke voetbalelftal te weinig op? Probeer het eens met sluikreclame in de culturele hoek.

McDonald’s is een van het groeiend aantal bedrijven dat muziekartiesten geld betaald om over producten te zingen. De hamburgergigant betaalt elke band of zanger 5 euro per keer dat de term Big Mac te horen valt, meldt BBC News.

Product placement of sluikreclame is een fenomeen dat we vooral uit de televisie- en filmindustrie kennen. Maar deze vorm van marketing kent een opmars naar andere culturele uitingen.

 

Pfaff

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Niet alleen muzikanten, maar ook schrijvers zijn gevoelig voor sponsoring. Auteurs als Carole Matthews of Herman Brusselmans doen niet moeilijk over het vermelden van uw bedrijf in hun literaire werkjes.

En wat denkt u van real-life soaps. In België is Jean-Marie Pfaff een wandelend reclamebord in zijn eigen serie.