Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Shockerende advertenties bereiken meer

Shockeer, prikkel en beledig. Wie de regels breekt, bereikt meer. Hoe spreekt u uw doelgroep aan?

Veel marketeers en reclamemakers kiezen voor veilige advertenties. Vooral iedereen netjes aanspreken en het product braaf aanprijzen. Laat de consument daar nu al jaren immuum voor zijn.

Om aandacht te trekken moet u shockeren. Wie beledigt, onderbreekt de dagelijkse sleur. Het levert waarschijnlijk een paar klachten op, maar ook sympathisanten. Ofwel, doel bereikt.

Neem de geschrapte campagne van de overheid voor orgaandonatie als voorbeeld. De panische reactie van minister van Volksgezondheid Ab Klink op de ietwat blote lichamen heeft heel wat meer mensen bereikt dan elke andere gesubsidieerde onzincampagne. 

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Of wat dacht u van de tepel van Kate Moss, waarmee het blad La vie en rose adverteerde? Wat verzint u om te schockeren?

Meer op entrepreneur.com