Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Reanimeren met mond-tot-mond reclame

Snor en Exota, wie verlangt er niet naar terug? Het Amerikaanse Rainer Beer was op sterven na dood. Met een paar slimme marketingtrucs is het bedrijf weer heet als ooit. Hoe reanimeer je een terminaal merk?

1. Zoek je fans
In dit geval ging de reclameman de kroeg in. Dronk wat en babbelde over bier. Hij vond twee Rainer Beer fans en maakte hen tot hoge priesters van Rainer Beer. Zijn gingen betaald op kroegbezoek om te netwerken.
2. Zorg voor gespreksstof
De twee bierdrinkers begonnen een lobbycampagne om commercials uit de jaren 70 weer op televisie te krijgen. Oudbakken reclame doet de doelgroep vanzelf praten over het merk.
3. Faciliteer de lobbycampagne
De twee devote zuiplappen kregen hun eigen televisieshow, een eigen website en een gigantische pick-up truck met een Rainer-reclame. Het bier werd op evenementen in een speciale verpakking verkocht.
4. Laat buitenstaanders toe
Kijkers gingen participeren in de campagne. Er werd gebeld naar de televisieshow, je kon lid worden van een fanclub en er was een wekelijkse e-mail update.
5. Meet het resultaat
Let goed op het resultaat van je inspanningen. Inmiddels is Rainer Beer ’alive and kicking’.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.