Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Publiciteitsblunder van Adobe

Hilarische publiciteitsblunder van Adobe. De softwareproducent doet het werkwoord 'photoshoppen' in de ban en probeert op knullige wijze het merkrecht te beschermen.

Zou u dat niet heerlijk vinden? Als uw bedrijfsnaam zo synoniem kwam te staan met een bepaalde bezigheid dat er een werkwoord van wordt gemaakt? Denk aan bijvoorbeeld ‘playing Nintendo’ of ‘dat ga ik even googlen’.

 

Zo is ook ‘photoshoppen’ bijna synoniem geworden voor het bewerken van beeldmateriaal. Een directe bevestiging van het marktleiderschap van Adobe op dit gebied.

 

Maar Adobe is daar helemaal niet blij mee, merkt weblog GeenStijl.nl op. De softwareproducent heeft een lijst opgesteld van manieren waarop je de naam van hun bestverkopende product wel en niet mag noemen. ‘Photoshopping’, ‘photoshoppen’ en zelfs gewoon ‘Photoshop’ schrijven is ongewenst. Het moet echt ‘Adobe® Photoshop® software’ zijn.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Valt van uw bedrijfsnaam spreektaal te maken?