Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Prematuurtjes als doelgroep

De vergrijzing biedt natuurlijk volop kansen, maar de ultra-jonge mens heeft ook zo zijn commerciële behoeftes.

Want normale babykleding is voor de te jong geborenen veel te groot en biedt geen ruimte voor kabeltjes van ondersteuningsapparatuur. In Amerika vormen couveusekindjes een serieuze markt. In 12,6 procent van de Amerikaanse geboortes is de baby niet ouder dan 37 weken.

 

Nederlandse nieuwkomer

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

In Nederland ligt dat percentage op 7 procent, zo’n 2.000 kinderen. Weliswaar een bescheiden markt, maar deze biedt toch genoeg ruimte voor nieuwkomers. Prematuur.nl bestaat drie jaar. Ondernemer Anita den Besten ziet een groeiende vraag naar haar op maat gemaakte kleding voor te vroeg geborenen. “Onze site is sinds een klein jaar online en het loopt echt storm.” Als reden van haar succes ziet ze de oubolligheid van haar concurrenten.  “Ze komen nog met van die oude babypakjes, wij proberen trendy te zijn.”

De omzet is nog bescheiden, maar Den Besten kijkt al verder. “Op dit moment werken we aan het leveren van bekleding van lijkenkistjes. Bij premature geboortes heb je helaas ook veel sterfgevallen. We willen zorgen dat de kistjes een eigentijdse bekleding krijgen, wit linnen kan echt niet meer.”