Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nederlands webbedrijf op jacht naar Yahoo

De Nederlandse gameonderneming Spil Games is gegroeid tot tweede grootste van de wereld. Met meer dan 100 miljoen unieke bezoekers likt de onderneming aan de hoeven van beursgenoteerde molochen als MSN Games, EA Online en AOL games.

Spil Games (zie Sprout 3 van dit jaar) bestiert 50 gameportals in twintig talen. Het gros van de bezoekers is jonge tiener of moeder – even patiencen na het strijken. In Nederland is Spil verantwoordelijk voor Spelletjes.nl, Girlsgogames.nl en Spel.nl.  

 

Volgens onderzoeksbureau comScore verdrievoudigde Spil haar bereik in 2007 en verdubbelde het bereik in 2008. Het bedrijf is daarmee bijna groter dan Yahoo Games. Jim Kruijer, Marketingman bij Spil Games: “Ik denk dat we begin volgend jaar Yahoo in kunnen halen.” De komende tijd zet de onderneming in op verdere uitbreiding van het bereik. Belangrijkste middel hiervoor is het aankopen van nieuwe gamedomeinen. “We investeren in bestaande portals. Maar kijken ook naar opkomende markten zoals mmo-games – kort voor Massively Multiplayer Online.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

De inkoop van domeinen wordt bekostigt uit het investeringsgeld van Van de Ende en Deitmers en de eigen cashflow. “Volgens mij zijn we een van de weinige bedrijven die nog op eigen geld draaien”, Aldus Kruijer.