Spil Games (zie Sprout 3 van dit jaar) bestiert 50 gameportals in twintig talen. Het gros van de bezoekers is jonge tiener of moeder – even patiencen na het strijken. In Nederland is Spil verantwoordelijk voor Spelletjes.nl, Girlsgogames.nl en Spel.nl.
Volgens onderzoeksbureau comScore verdrievoudigde Spil haar bereik in 2007 en verdubbelde het bereik in 2008. Het bedrijf is daarmee bijna groter dan Yahoo Games. Jim Kruijer, Marketingman bij Spil Games: “Ik denk dat we begin volgend jaar Yahoo in kunnen halen.” De komende tijd zet de onderneming in op verdere uitbreiding van het bereik. Belangrijkste middel hiervoor is het aankopen van nieuwe gamedomeinen. “We investeren in bestaande portals. Maar kijken ook naar opkomende markten zoals mmo-games – kort voor Massively Multiplayer Online.”
De inkoop van domeinen wordt bekostigt uit het investeringsgeld van Van de Ende en Deitmers en de eigen cashflow. “Volgens mij zijn we een van de weinige bedrijven die nog op eigen geld draaien”, Aldus Kruijer.