De Deloitte Technology Fast500 is de jaarlijkse competitie voor snelgroeiende technologiebedrijven uit Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het Nederlandse Service2Media levert innovatieve mobiele diensten om merken in direct contact te brengen met hun klanten. Het bedrijf behaalde in oktober nog de eerste plaats van de Nederlandse Technology Fast50 en verdient de plaats in Fast500 met een omzetgroei van 4762,55 % over de afgelopen vijf jaar. Winnaar met een groeipercentage van 26884,68% is het Britse softwarebedrijf Mobile Interactive Group (MIG).
“Het aandeel Nederlandse bedrijven in de Fast500 is de afgelopen vijf jaar opvallend consistent. Wij zijn er trots op dat Nederland wederom met meer dan vijftig bedrijven goed vertegenwoordigd is in de Technology Fast500. Het bewijst maar weer dat Nederlandse bedrijven op technologisch gebied koplopers zijn,” aldus Daan Witteveen, partner bij Deloitte en programmaleider Technology Fast50. De Fast500 telt in totaal 52 Nederlandse technologiebedrijven. Naast Service2Media heeft ook Morphis BV (38) een plaats in de top 50 weten te bemachtigen.
De gezamenlijke Fast500-bedrijven realiseerden in vijf jaar tijd een gemiddeld groeipercentage van 1192%. Daan Witteveen: “Hoewel het gemiddelde groeipercentage lager uitvalt dan in 2009, zien we nog steeds enorme groei binnen de Fast500 in een economisch gezien uitdagende periode. De mobiele technologie en software branches toonden zich bijzonder robuust.”
Naast de ranking werd ook de Technology Fast500 CEO survey gepresenteerd, een jaarlijks onderzoek gehouden onder CEO’s van de Fast500 bedrijven. Uit dit onderzoek blijkt onder meer dat 60% van ondervraagde CEO’s het komend jaar een zwakke groei van de economie verwacht. Bijna een derde voorspelt een sterke groei. Om de groei van hun bedrijf het komend jaar te vergroten, zullen de Fast500 bedrijven vooral nieuw personeel in dienst nemen, nieuwe producten lanceren en nieuwe geografische markten betreden. Opvallend is verder dat meer dan de helft van de bedrijven het komend jaar geen kapitaal zegt aan te trekken. De CEO’s zien verder de grootste uitdagingen in het werven van geschikt talent en verhoogde belastingtarieven.