Dat zegt hij in een interview met het vakblad Marketingtribune.
Lippinkhof vindt dat ondernemers in het mkb zich bewuster moeten worden van de voordelen van design in de marketingmix: “Ondernemers in het midden- en kleinbedrijf doen vrijwel niets met design. Ze hebben het druk – ze hangen aan de rekstok en zijn bezig met de waan van de dag. Dan komt er een creatieveling die de ondernemer even komt vertellen hoe hij zijn bedrijf moet verbeteren.”
Audi’s en ivoren torens
Hij ziet een kloof tussen marketeers en designers die volgens hem alleen via het onderwijs gedicht kan worden. “Marketeers denken in kwantitatieve gegevens, designers in kwalitatieve gegevens. Het wordt tijd dat design uit zijn ivoren toren komt en dat marketing uit zijn glanzende Audi stapt.”
Toevoeging
Bent u echt gebaat bij het betrekken van design op uw onderneming? “We zitten in een ervaringseconomie waarin niet meer de functionaliteit, maar de beleving centraal staat: wat voegt een product toe aan je identiteit? Met design kun je dingen beter doen en dat wordt door de consument beloond.”
Lippinkhof is directeur van de Dutch Design Week. Dit evenement richt zich op ontwerpers, bedrijven en publiek en vindt plaats in Eindhoven van 18 tot 26 oktober 2008. Meer over de Dutch Design Week vindt u na de klik.
Wilt u meer weten over uw mogelijkheden met design in uw bedrijf? Bezoek dan de workshop Alles is Design van Alef de Jong en Hugo van de Bos op de Sprout ChallengerDay 2008!