De basis van zijn webdienst ligt in Polen. Hij zocht via LinkedIn naar een marketingactie voor de lancering van een nieuw product voor zijn internetbedrijf. Twee Poolse entrepreneurs trokken zijn aandacht. “Adverteren in spelletjes was voor ons een optie. Maar het systeem van deze jongens werkte nog niet naar behoren. Daar was een kapitaalinjectie voor nodig.”
Investeerder
Dennis Bruin zag mondiale marktkansen voor de start-up. En nam een belang van 25 procent in het bedrijf. “Hiermee zijn we het eerste Nederlandse bedrijf dat een in-game advertising service aanbiedt”, aldus Bruin. “Nu adverteren bedrijven alleen met banners of filmpjes die voor, na of tijdens het spel worden getoond. Met Adsngames.com kun je in flash games bijvoorbeeld op surfboards adverteren.” Op Adsngames.com beheert de adverteerder zijn eigen campagne. “Zodat hij zelf kan bepalen waar, wanneer en hoe vaak de advertentie te zien is.”
Vrouw
De markt voor in-game advertising groeit snel: “Als je weet dat 63 procent van de casual games, zoals tetris of snake, gespeeld wordt door vrouwen, biedt dit nieuwe mogelijkheden.” Daarbij zal de entrepreneur zich vooral richten op nichemarkten. ” Denk aan sport – en behendigheidspelletjes of kidsgames.”
Bruin biedt inmiddels advertenties aan in ruim 300 games.
Overname
Het idee van in-game advertising is niet nieuw. Nederlandse concurrenten heeft het jonge bedrijf niet, internationaal des te meer. Onlangs kocht Google de Amerikaanse variant Adscape voor zo’n 23 miljard dollar. Het sterk vergelijkbare Massive werd door Microsoft gekocht. Geen slecht toekomstperspectief voor Bruin en zijn partners.