Directeur Jeroen Stoop van Makelaarsland kwam afgelopen vrijdag naar de Sproutredactie om beker, bloemen en champagne in ontvangst te nemen uit handen van hoofdredacteur Peter Rikhof. “Dit is een mooie beloning voor anderhalf jaar keihard werken”, glunderde Stoop. “Ik zie het als een erkenning van collega-ondernemers voor wat we in korte tijd hebben bereikt.”
Makelaarsland – 2 miljoen omzet, 25 medewerkers – is een innovatief concept waarbij verkopers van woningen zoveel mogelijk zelf doen. Het bedrijf helpt met de presentatie op de website, verzorgt posters en te koop-borden en adviseert over de verkoopprijs. Door deze manier van werken is Makelaarsland een stuk goedkoper – vaste fee van 795 euro – dan traditioneel werkende makelaars.
Stoop denkt dit jaar 6000 en volgend jaar 12.000 woningen te verkopen via Makelaarsland. “Als dat lukt hebben we binnen drie jaar 5 procent van de markt veroverd. Niet slecht voor een klein makelaarsbedrijf uit Heerhugowaard.”
Daarnaast heeft Stoop nog meer ambities. Hoewel hij er niet zoveel over kwijt wil, ligt uitbreiding naar het buitenland voor de hand. Stoop: “je hoort mij niet blazen over een Europese roll out, maar ik ben ervan overtuigd dat we binnen nu en een jaar met ons concept ook in het buitenland zitten.”
Ruim 2500 ondernemers hebben de afgelopen weken via onze website hun stem uitgebracht op de tien geselecteerde bedrijven. De definitieve uitslag van de Challenger Publieksprijs 2006 ziet er als volgt uit:
1. makelaarsland | 347 | 29,7 % |
2. Geen Stijl | 260 | 11,2 % |
3. De Fietsfabriek | 258 | 10,9 % |
4. Eyeworks | 257 | 10,7 % |
5. Route Mobiel | 252 | 9,9 % |
6. Quick | 247 | 8,8 % |
7. Sandd | 237 | 6,9 % |
8. ilocal | 226 | 4,8 % |
9. Scarlet | 224 | 4,5 % |
10. Backbase | 222 | 4,1 % |
——- ——–
Totaal 2530 stemmen
Meer Sprout 50? Kijk hier