Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

LinkedIn als marketingtool

Een goede promotie is het halve marketingwerk. LinkedIn komt daarbij goed van pas. Ontdek de kansen van dit sociale netwerk.

Op Loopbaan.nl staan vijf tips waar u aan moet denken om (zelf)promotie via LinkedIn effectief te maken.

 

Tip 1: Geef en ontvang
Wanneer u iets geeft krijgt u daar vaak iets voor terug. Verander daarom uw mindset van nemen naar geven. Bepaald allereerst wat uw doel is en ga op zoek naar mogelijkheden om uw stempel ergens op te drukken. Bijvoorbeeld door een artikel over uw expertise te publiceren, of door te reageren op een artikel over ‘uw’ onderwerp. Zet daarbij telkens onderaan ergens de link naar uw product.

 

Tip 2: Het profiel
Werk uw profiel piekfijn bij. Want als u echt actief aan de gang wilt gaan met LinkedIn, moeten alle gegevens kloppen. Maak een samenvatting van alle activiteiten die nog bondiger is dan een gemiddeld CV, want mensen houden er niet van om op internet lange lappen tekst te moeten doorworstelen. Houd tot slot bij het bijwerken van uw profiel altijd het doel voor ogen en laat overbodige zaken weg.

 

Tip 3: Gebruik contacten
LinkedIn is handig om de gegevens van al uw contacten op een plek verzameld te hebben. Maar u kunt er meer mee doen, zoals het promoten van zakelijke activiteiten. Laat hier regelmatig weten waar u mee bezig bent. Promoot uw boek, baan, product of collega’s voor nieuwe klussen.

 

Tip 4: Overdaad schaadt
LinkedIn is net als het checken van mail heel verslavend. Stel uzelf een limiet in om te voorkomen dat u er te veel tijd aan spendeert. Twee keer per week heel actief en met een specifiek doel op LinkedIn bezig zijn is vaak ruim voldoende.

 

Tip 5: Doel
Investeer nooit tijd in iets waar u het doel niet van weet. Pak promotie op LinkedIn aan als een marketingactiviteit met een gedegen marketingplan. Hierin zet u de doelen, handelingen naar het doel en resultaten uiteen. Voorkom met een goede checklist dat u in het wilde weg gaat klikken en uzelf verliest in de vele informatie en prikkels.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Tekst: Mariska Habets