Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Lijmreclame steelt de show bij Super Bowl

De Super Bowl is behalve het grootste jaarlijkse sportevenement van de VS ook een Ad Bowl, oftewel een strijd tussen bedrijven om de populairste reclame. Dit jaar lijkt de lijmmaker Loctite met die eer te strijken, dankzij een groep eigenzinnige dansers die de buideltas weer helemaal hip maken.

De 30 seconden-durende reclame kostte met 4,5 miljoen dollar net zoveel geld als Loctite normaal gesproken in 1 jaar uitgeeft aan advertenties. Afgaande op de reacties lijkt dat qua naamsbekendheid money well spent, maar of het bedrijf ook meer lijmtubes gaat verkopen valt nog te bezien. Elektronicaketen RadioShack scoorde vorig jaar met een zelfrelativerend filmpje, maar de omzet gaf geen krimp. Spekkoper is hoe dan ook tv-netwerk NBC, dat dit jaar naar verwachting 350 miljoen dollar aan reclameinkomsten kan bijschrijven.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Als toegift nog de geslaagde reclame van BMW van dit jaar. Met een verwijzing naar een tv-programma uit 1994 waarin internet wordt uitgelegd, worden dezelfde presentatoren in een elektrische BMW i3 gezet om die sympathieke onkunde over een naderend fenomeen nog eens dunnetjes over te doen: