De aanbieder van navigatieoplossingen springt hiermee in op de trend van informatie uitwisseling. Muziek, foto’s, software, er wordt flink wat data ge-shared en uitgewisseld. Klanten van de autonavigatie producent kunnen voortaan informatie doorgeven over veranderingen in het wegennet. Het is de bedoeling dat deze informatie zo snel mogelijk verwerkt wordt in het navigatiesysteem. Dat is de manier om het systeem up-to-date te houden en kwaliteit te garanderen. Topman Harold Goddijn licht toe: “Wij willen elke dag de meest actuele informatie bieden aan onze klanten. Per jaar verandert 10 tot 15 procent van de wegen. Als vijf klanten zulke veranderingen constateren, zullen wij dit aanpassen. Hier profiteren ook andere automobilisten van.”
TomTom gaat zelfs verder in hun streven naar kwaliteitsverbetering. De fabrikant van navigatieapparaten wil daarvoor zijn eigen leverancier, TeleAtlas, van digitale kaarten overnemen. “Niet zozeer om de kosten te drukken. Maar vooral om de kwaliteitsverbetering”, zegt Goddijn.
Wilt u zelf ook interactie met uw klanten? Lees in een eerder verschenen artikel hoe enthousiaste klanten meer business kunnen opleveren.