Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Koude pizza’s moeten Al Capone’s redden

In de vechtmarkt van de pizzabezorging heeft Danny Galiart al veel gewonnen en verloren. Om weer marktleider te worden, opent hij een nieuwe markt: koelverse pizza’s.

Toen de pizza nog een exotisch gerecht was, startte Galiart in Nederland zijn keten Al Capone’s. Hji wist de pizza populair te maken en werd marktleider. Enkele jaren geleden overwoog hij zelfs een beursgang.
Maar zijn onderneming kreeg mot met de technische kant van zijn bedrijf en met franchisehouders. Galiart werd links en rechts ingehaald door Domino’s en vooral New York Pizza. De eerste in de markt hoeft immers niet de sterkste te zijn, zo wil de wet van de fast follower. Hierover leest u overigens meer in Sprout#7, die verschijnt op 25 augustus

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Maar een ondernemer blijft innovatief: nu Galiart de slag om de bezorgpizza’s verliest, duikt hij op de pizza’s in de supermarkt. Gedurende een half jaar heeft er een test plaatsgevonden in de regio Rotterdam bij Super de Boer, Coop, en Plus supermarkten. De doelstellingen van de pilot zijn behaald, zegt Galiart. De pizza’s zijn vanaf 22 augustus in het hele land verkrijgbaar bij 225 Plus- en 110 Coop supermarkten.

Al Capone’s verwacht een explosieve groei van de verkoop van koelverse pizza’s en denkt dat binnen twee jaar de verkopen van de pizza’s via de bezorging nog 20% zal zijn van haar totale omzet.