Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Kindergames marketingkanon

Een mooie doelgroep voor ondernemers zijn kinderen. Door te adverteren in computergames kun je een jong publiek wakker maken voor je product.

Neopets een internetgame waar kinderen schattige beestjes kunnen aanmaken en besturen, speelt hier handig op in. Het wereldje waar de spelers hun favoriete diertje laten rondlopen staat bol van de advertenties. MacDonalds, Kellog’s, en andere bedrijven adverteren zich suf op de site. Kinderen zullen zo ook logo’s eerder herkennen en geneigd zijn producten waarmee op de site geadverteerd wordt te kopen.
Met wereldwijd 35 miljoen gebruikers, waarvan 40 procent onder de dertien is en 80 procent jonger dan achttien, maakt Neopets tot een marketingkanon. Buiten Neopets wachten nog duizenden spelmakers op adverteerders.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.