Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Imagoschade

Supermarktgigant Wal-Mart heeft het zwaar te verduren in de VS. De reputatie van het bedrijf keldert met de dag. Om het tij te doen keren wordt reality-tv aangeboord.

Boetes voor het in dienst hebben van illegale immigranten, een rechtszaak vanwege vrouwendiscriminatie en het in standhouden van een doofpotcultuur à la Aldi. Nee, het bedrijf van de Walton familie staat niet bekend als de beste werkgever in Amerika. Tot overmaat van ramp heeft een groep belangrijke aandeelhouders een open brief geschreven met de eis dat Wal-Mart orde op zaken stelt.

Om alle slechte verhalen het hoofd te bieden, heeft Wal-Mart besloten de reality tv-serie “The Scholar” (de wetenschapper) te sponsoren. Middelbare scholieren strijden om een cheque van 250.000 dollar, in theorie genoeg voor een volledige studie aan een Amerikaanse universiteit.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Door middel van commercials en het feit dat Wal-Mart in alle afleveringen in beeld komt, hoopt de supermarkt dat het Amerikaanse publiek Wal-Mart gaat zien als dè weldoener voor het onderwijs. Lees meer bij de New York Times.

Er valt te raden naar de reden waarom Wal-Mart niet heeft gekozen voor een interne reality-serie. Maar verplaatst u zich eens in de situatie. Hoe zou u de reputatie van uw bedrijf zuiveren?