Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

I have a dream. You?

Iedere leider heeft een droom nodig. Of je nu een bedrijf leidt, een afdeling of je eigen ambities... Je hebt een droom nodig en die moet je hardop uitdragen. Het helpt anderen te zien wat je wilt en waar je naartoe wilt.

Zo nam ik een junior aan op de afdeling administratie. Ik vroeg hem naar zijn ambitie. ‘ mijn droom is om financieel directeur worden van dit bedrijf’ antwoordde hij. Fantastisch. Die droom zet hem aan tot acties, maar mij ook!   

Eerst een droom. Dan een concreet plan. Stel je voor dat Martin Luther King had gezegd: “I have a vijfjarenplan”. Een plan is te concreet. Voor kritiek vatbaar. Een droom niet.

Bill Gates droomde begin jaren 80: “op ieder bureau een PC”. Toen ongelooflijk, maar nu realiteit. Michael Dell droomde toen hij slechts 40 man in dienst had ‘ concurrent’ HP te verslaan, toen al een wereldconcern. Een droom is nodig om een beeld te creëren van hoe de werkelijkheid moet worden.

Niks geen 5 jaren plan, niks geen businessplan. Eerst een droom. Wat is jouw droom? Hoe ga jij je omzet verveelvoudigen? Jouw bedrijf kan veel groter worden. Je weet het. Je weet ook hoe. Maar kan je het ook vertellen. Durf je het? Durf jij je droom uit te dragen? In 1 op 1 gesprekken. Op verjaardagen. Voor grote zalen.

Ik daag je uit te dromen en die droom aan iedereen te vertellen. Over hoe je bedrijf zal groeien. Over wat je gaat toevoegen aan de maatschappij. Over hoe je dat vertaalt naar een concreet plan. Ga ervoor!  Het zet jou aan tot acties EN anderen!

Een mooie start om die droom van omzetgroei te realiseren, zijn de 7 basisprincipes voor forse omzetgroei, waarover veel van mijn eerdere artikelen gaan. Lees die nog eens door en begin. Het concrete plan volgt vanzelf…. Kijk voor meer informatie op www.forseomzetgroei.nl

Succes!

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Lees ook:

André Hagelen (Search & Results)