Hyves telt 10 miljoen leden en lijkt daarmee in de Nederlandse markt haar verzadigingspunt te hebben bereikt. Veel groter zal het niet meer worden, en alleen maar meer terrein kunnen verliezen aan de internationale concurrent Facebook, wereldwijd goed voor 400 miljoen leden. “Hyves is een fantastische asset, maar wel over zijn top”, citeert Het Financieele Dagblad gisteren een van zijn bronnen.
Volgens het Finacieele Dagblad zouden twee grote namen in de uitgeverswereld, namelijk Sanoma en de Telegraaf, gepolst zijn voor een overname. Hyves CEO Marc de Vries ontkent dat er actief wordt gezocht naar een koper. Hij zegt het echter vanzelfsprekend te vinden dat er gepraat wordt met partijen die een toegevoegde waarde zouden kunnen hebben voor Hyves. De CEO zegt bovendien dat Hyves dit jaar een recordomzet en winst gaat behalen en dat de cijfers er voor volgend jaar nog rooskleuriger uitzien.
Volgens analist Ed Achterberg van onderzoeksbureau Telecompaper zou Hyves nu 200 miljoen euro waard zijn en voor kopers eigenlijk alleen interessant zijn voor het grote bereik. In 2008 was er al een mislukte exit poging, toen Hyves verkocht zou worden aan het Amerikaanse Viacom.
Aandeelhouder Hubert Deitmers reageerde in Zibb en deed de verkoopverhalen af als onzin.