Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe zet je je advertentiegeld het slimst in als ondernemer?

Je kunt je advertentie-euro’s maar één keer uitgeven, dus waar zet je op in: online, tv, radio of print? Wees in ieder geval van alle data voorzien, dan kun je de beste keuze maken voor jouw situatie.

advertentie

Het is een waar dilemma voor menig ondernemer: je hebt een advertentiebudget, waarbij je je geld maar één keer kunt uitgeven. Waar spendeer je je advertentie-euro’s aan? Het doel is immers om van 1 euro, laten we zeggen, 2 euro’s te maken.

Data is alles, dus bij het beslissen waar je je advertentiegelden aan uitgeeft is het nuttig om te weten wat de markt doet. Wanneer je weet dat die links- of juist rechtsaf slaat, kun je immers beslissen om met de stroom mee te gaan of juist tegen de wind in te fietsen.

Online advertenties

Contentbureau Raconteur heeft de heersende advertentietrends mooi weergegeven in een infographic, die je hieronder kunt bekijken. Zoals je kunt zien, liggen de hoogtijdagen van tv-, radio- en printadvertenties achter ons. Search- en social media-advertenties zijn – al jaren – aan een opmars bezig. Toch zijn er ook contra-reacties zichtbaar. Zo kijken we door de covid-pandemie weer langer naar de televisie.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Waar geef je je bedrijfseuro’s aan uit? Kiezen voor online is kiezen voor een groot bereik, terwijl tv- en print-advertenties aandachtiger bekeken worden door een wat trouwere doelgroep. Aan jou de keuze, hier de data!

advertentie