Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het internetkoopje

Mannen lieten hun wantrouwen al snel varen bij de introductie van online winkelen. Vrouwen waren minder snel te overtuigen van de zegeningen van dit fenomeen. Inmiddels zijn ze aan een inhaalslag begonnen.

De New York Times bericht over de opmerkelijke groei die zich voordoet in de internetverkoop van typische vrouwenproducten. Zo namen de verkoopcijfers van cosmetica en parfums het afgelopen jaar toe met 58 procent. Gezondheids- en huishoudproducten worden ook steeds meer gesleten over het internet (een stijging van 33 procent). En dat terwijl de internetverkoop van computeronderdelen maar slechts met 13 procent is toegenomen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Een belangrijke verklaring voor de toenames is de verbeterde vrouwvriendelijkheid. Zo biedt de firma Land’s End, die zwempakken verkoopt op haar website de mogelijkheid aan klanten om een zwempak op verschillende modellen te zien. Vrouwen zien meteen wat wel en niet goed staat en hoeven zo niet de gênante gang naar het pashokje te maken. Een bedrijf als Gap biedt een vergelijkbare service. Lees meer in de New York Times.