Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Godin, Seth

Internetondernemer Seth Godin pionierde eind jaren negentig met zijn bedrijf Yoyodyne op het terrein van de online marketing. Businessweek riep hem in 1998 uit tot “de ultieme entrepreneur voor het informatietijdperk”. Hij lanceerde de tem 'permission marketing' en vestigde daarmee zijn naam als marketinggoeroe.

Permission marketing draait om het verleiden van consumenten om een bepaalde marketinguiting tot zich te nemen. Het internet biedt bedrijven hiervoor de kans. In plaats van met een schot hagel te adverteren met de bijna zekerheid dat de consument de boodschap niet zal oppikken, kunnen zij zich met gepersonaliseerde boodschappen richten tot die consument die daarvoor open staat.

Godin verkocht Yoyodyne in 1998 aan Yahoo! waar hij tot 2000 vice-president was. Sindsdien is hij bijna fulltime goeroe. Hij heeft 13 boeken gepubliceerd en is een actief blogger en spreker. In 2005 zette hij de website Squidoo op. Hier kan iedereen een webpagina bouwen en delen over een onderwerp dat hem of haar interesseert. De opbrengst van de site gaat naar de gebruikers en goede doelen.

Godin heeft niets op met het gemiddelde. Onlangs riep hij nog dat werknemers die gemiddeld presteren moeten vrezen voor hun baan. Dat is volgens Godin niet goed genoeg omdat er altijd iemand anders is die hetzelfde werk goedkoper kan doen. De titel van zijn laatste boek luidt dan ook niet voor niets: 'We Are All Weird'.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Artikelen over Seth Godin:

 

>> Overzicht van alle goeroes