Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Geleerd: Bas Turk & Sicco Ouwersloot

Geleerd: Geduld hebben en niet alles alleen willen doen

Bedrijf: Toilet Toys (TT-Advertising)
Opgericht: mei 2005
Doelstelling: Zoveel mogelijk plasroosters voor in het urinoir met een spelletje erop verkopen

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Sicco: “Je moet niet alles alleen willen doen. Er is al genoeg kennis in de wereld. Sommige zaken moet je gewoon vragen aan anderen. Zeker in het begin hebben we dit te weinig gedaan.” Bas: “Dit komt omdat je bang bent om door de mand te vallen. Je wilt niet toegeven dat je iets niet weet.”
Zo is er de reclameposter die Turk en Ouwersloot verstuurden naar 200 potentiële klanten. Op de poster is een levensgroot urinoir afgebeeld met daarin een plasrooster met opdruk van de film ‘Finding Nemo’ en de summiere tekst ‘Snel naar Toilettoys.nl’.
Bas: “We dachten dat we de poster prikkelend was, maar we kregen maar van drie bedrijven antwoord. De meesten dachten dat we een schoonmaakbedrijf waren. Dat we zomaar de opdruk van ‘Finding Nemo’ gebruikten viel ook niet goed bij iedereen.”
Het vinden van klanten is doorzetten. “We hebben veel cold-calling gedaan. Dan moet je uitleggen wat je product inhoudt, terwijl je niks hebt om te laten zien.” Sicco: “Mensen wilden in eerste instantie niet met een urinoir geassocieerd worden. Pas toen ze het product zagen, hadden ze iets van: ja, ok.” Het heeft gewerkt bij de stichting Bob (‘Voorkom gezeik, regel een Bob’). De overheidscampagne heeft inmiddels 6.500 toilettoys afgenomen. “Toen we BOB benaderden waren ze meteen enthousiast. Het voortraject duurde wel lang. Sicco: “Dat is de overheid, voordat je daar de goede persoon hebt gevonden…”