Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fuel Beste en slechtste beslissing: ‘Het geld werd direct afgeschreven’

Beste en slechtste beslissing  Harriët Noltes en Yara Beerling investeerden in een zoekmachine. Online marketing werkte immers goed voor hun bedrijf ZIN. De zoekmachine bleek niet te bestaan.

CV

Harriet Noltes (31) en Yara Beerling (30) richtten in 2005 ZIN op, een organisatie die bemiddelt tussen top-personal assistants (PA’s) en top-managers. In 2006 hebben zij het bedrijf WIN opgericht. Deze organisatie biedt project support, middels het ter beschikking stellen van Project Assistants uit het vaste interimteam. Harriet en Yara geven inmiddels leiding aan ruim 50 medewerkers.  Noltes heeft een achtergrond in strategische marketing en Beerling in sales- en accountmanagement.

 

Beste….

Onze beste beslissing is om in elke fase van het bedrijf op voorhand te investeren in de gewenste groei. Het bedrijf zodanig inrichten dat de structuur en de strategie ook blijft volstaan als je twee keer zo groot, of nog groter, bent. Dit vereist continue een flinke stap vooruit kijken en (beheerste) risico’s nemen. Momenteel speelt hier een concreet voorbeeld van. De activiteiten van zowel ZIN als WIN vinden nu nog vanuit ons kantoor in Laren plaats. Om verdere groei mogelijk te maken, is het aanbrengen van een sterkere focus gewenst. WIN zal dan ook binnenkort ‘losgemaakt’ worden van ZIN in Laren en zich vestigen in Utrecht Papendorp. Hierdoor ontstaan er weer twee kleinere teams die zodoende de ruimte krijgen om door te groeien. Zo zijn we in mei 2008 al klaar voor de groei naar 80 tot 100 medewerkers, terwijl de groei zelf nog gerealiseerd moet worden.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Slechtste….

In de beginfase van ons bedrijf werden we benaderd door een partij die ons een ‘interessante’ aanbieding deed. Ze hadden een manier gevonden om onze resultaten op de zoekmachines van onder andere MSN, te optimaliseren en ze hadden zelf een prachtige site ontwikkeld waar bedrijven in diverse categorieën gevonden konden worden. Het werkte verbazend goed. Online marketing werkte op dat moment al erg goed voor ZIN, we waren dus geneigd om op de aanbieding in te gaan. Dus handtekening op het contract, direct op de fax. Het was een flinke kostenpost, waar we letterlijk onze eerste verdiende euro’s in hebben gestopt. Het geld werd, tegen de afspraak in, direct van de rekening gehaald. Het werd ons snel daarna duidelijk dat de ‘machine’ leeg bleek te zijn en er slechts een aantal pagina’s aangemaakt waren op internet om de klant te overtuigen, stom dus….. Dat heeft ons in elk geval een stuk scherper gemaakt!