Mark Risley, direct mailer van het eerste uur geeft zijn geheimen prijs. Nuttig voor elke ondernemer.
- Bepaal voor jezelf wat wel en wat niet werkt. Neem de inhoud van uw eigen brievenbus als voorbeeld. Welke post haalde bij u het bloed onder de nagels vandaan en welke had een positief effect? Kijk naar junk mail, herken het en denk erover hoe u precies het tegenovergestelde kan maken.
- Vermijd goedkope trucs als het veelvuldig gebruik van uitroeptekens, vet- en schuingedrukte letters. Onderschat de klant niet. Wees in plaats daarvan creatief en kom met een campagne die mensen aan het denken zet.
- Ken de klant. Leeftijd, geslacht, vrijetijdsbezigheden, allemaal onschatbare gegevens om vertrouwen mee te kweken. Gericht mailen wordt dan een stuk makkelijker.
- Balanceer uw boodschap. Vertel niet alleen de goede zaken van een product, maar breng ook een nuance aan. Slechts superlatieven gebruiken, wekt wantrouwen.
- Zet de klant in actie. Puur alleen een product aanprijzen is alleen goed voor de naamsbekendheid. De klant moet ook daadwerkelijk tot koop overgaan. Vraag de klant om te reageren. Vermeld duidelijk telefoonnummer en websiteadres.
Klik hier voor meer tips over direct mailing.