Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Eccky als marketingvehikel

Morgen is het zover. Dan ziet Eccky het levenslicht. De virtuele baby, product van een samenwerking tussen Media Republic en MSN moet de harten van alle Nederlandse messenger-gebruikers veroveren.

Voor 1,50 euro kunnen chatters met een kinderwens een Eccky aanvragen. De twee gebruikers hebben de taak om in een week de virtuele baby op te voeden. Elke Eccky is anders omdat de gebruikers vantevoren een dna-patroon van hun kindje moeten opstellen.

Door te chatten, spelletjes te spelen en te shoppen met het kleintje, kunnen de ouders hun spruit gelukkig maken. En dat is belangrijk, want wie zijn Eccky verwaarloost, vindt hem terug in het ziekenhuis.

 

Behalve een nieuw speeltje voor MSN Messenger-gebruikers is Eccky ook een uithangbord voor andere bedrijven. Merken als Doritos en Telfort figureren in de software applicatie. Ouders krijgen kinderbijslag die te besteden valt aan mobieltjes en chips van genoemde merken. Willen gebruikers veel besteden, dan moeten ze extra betalen. Eccky is daarmee ook een marketinginstrument.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Hoewel de officiële lancering van Eccky vanavond plaatsvindt, zijn er nu al duizenden aanvragen binnen volgens Bas Verhart, algemeen directeur van Media Republic. Uiteindelijk mikt Verhart op meer dan 100.000 aanvragen, “net zoveel als dat er jaarlijks in Nederland kinderen worden geboren.”