Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De vergeten doelgroep: generatie ‘Jones’

Een doelgroep die zich noch onder generatie X noch onder de babyboomers schaart. Een door marketeers vergeten doelgroep, waar volop kansen liggen.

Ze worden vaak in de grote groep tussen 25 en 55 jarigen ondervangen. Toch zijn ze verre van traditioneel te noemen zoals de Baby Boomers of wanhopig op zoek naar zingeving zoals generatie X.

De generatie Jones is tussen de 41 en 52 jaar oud. Deze consumentengroep staat open voor veranderingen. Verhuizen, switchen van job en een hoog ’now or never’ gehalte. Met als belangrijkste basis, dat geld en levensfilosofie in evenwicht moeten zijn.

Voor u betekent dat een doelgroep die makkelijk overstapt op nieuwe merken en bereid is van de traditionele paden af te wijken, meldt het Britse Future Lab

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Volgens het trendbureau is het onder deze groep niet ongewoon dat de man de was doet, boekt het gezin een ecologische vakantie en zoekt men eerst online naar reviews voordat een product wordt aangeschaft.