Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De man is een doelgroep

Marketeers opgelet, er is weer aandacht voor de echte mannen. Na de Amstelbar op de huishoudbeurs richten ook bedrijven als Rexona en Hartevelt jenever zich op het mannelijke oergevoel. Een doelgroep wordt herontdekt.

Amstel deed al een geslaagde poging de man voor zich te winnen, en dat moet ook andere ondernemingen zijn opgevallen. Hartevelt probeert het nu met een heuse quiz voor echte mannûh (via Dutch Cowboys). In hun visie ben je een echte man als je alles weet van voetbal, formule 1, vissen, auto’s en vrouwen.
Rexona pakt het revolutionairder aan door te adverteren op internet-mannenbolwerken. Het bedrijf durft het aan om haar campagne via weblogs als Retecool.com en Jaggle te spelen, en krijgt daarvoor de credits van Marketingfacts.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Vrouwen-advertenties zorgden al voor een stijging van het aantal anorexiagevallen. Nu maar hopen dat al die aandacht voor de man niet leidt tot meer gevallen van muscle dysmorphia.

Enne, voor de goede orde, uw redacteur is 76 procent echte man, maar krijgt van Hartevelt nog wel het advies eens op rendierjacht (?) te gaan, om het man-zijn nog iets aan te scherpen.