Hou in ieder geval de agenda’s van de belangrijkste beurs- en congrescentra in Nederland in de gaten. De RAI, de Jaarbeurs Utrecht en de Brabanthallen kondigen ruim vantevoren hun beurzen aan.
Denk na over uw presentatie. Hoe ziet het promotiemateriaal eruit en wat wordt de publiekstrekker van uw stand? De site van MoreBusiness biedt bruikbare tips om uzelf opvallend te posteren op een beurs. Het is bijvoorbeeld slim om op een barkruk plaats te nemen in plaats van een gewone stoel–“Zo houdt u oogcontact met bezoekers.”
Andere niet te missen aanwijzingen:
- Zorg voor een balans tussen vrouwelijke en mannelijke medewerkers. Geïnteresseerden moeten niet worden afgeschrikt door een gebrek aan seksegenoten. Varieer ook in leeftijd, dit zorgt ervoor dat een brede doelgroep zich kan identificeren met uw bedrijf.
- Wees niet te gortig met brochures. Leg niet meteen al uw folders en informatiemateriaal op tafel, bezoekers zullen denken dat niemand belangstelling heeft getoond.
- Biedt draagtassen aan. Mensen zijn altijd dol op gadgets, bovendien is een tas functioneel en met uw bedrijfsnaam erop krijgt de zaak over de hele beurs bekendheid.
- Gebruik een foto op informatiemateriaal, zo weten bezoekers u beter te onthouden.