Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Consument steeds grilliger

Marktonderzoek doen naar nieuwe doelgroepen? Laat maar. Consumenten denken steeds meer in uitersten en vertonen conflictgedrag. Hoe vangt u de grillige consument?

“De consument is wispelturig en laat zijn keuze niet langer bepalen door dominerende eigenschappen of attributen zoals prijs. Bovendien volgen trendbreuken elkaar in rap tempo op. Het gaat de consument om de totale set van gepercipieerde waarden”, stelt Bert Keizer van Cap Gemini. De consultancyreus deed onderzoek naar trends in de retailsector.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Tip van Cap Gemini: stap juist in het moeras van de wispelturige, tegenstrijdige en dus lastige klant. Zij zijn de trendzetters van morgen. Al is de kans groot dat er overmorgen een nieuwe trend is. Het wordt er allemaal niet gemakkelijker op.

Cap Gemini kan de snelheid van internet niet helemaal bijbenen. Geen persbericht op de website van de consultant. Adformatie bericht uitvoerig over het onderzoek.