Wat gaat groot worden in 2010, wat worden trends?
Cloudcomputing breekt de volgende twee jaren helemaal door. Investeren in duurzame megaserverparken wordt hierdoor nog interessanter!
Wie is je ondernemersheld van 2009, en waarom?
Rick Alden van Skullcandy Inc. Maakt hippe koptelefoons die worden gebruikt als een mode artikel. Is dit jaar echt doorgebroken in NL, was al een tijdje groot in de VS. De Ipod is de reden dat Apple bestaat, maar een accessoire als de koptelefoon is vergeten. Die grote koptelefoons had je tot voor kort alleen nog in matzwart en uberhip grijs. Rick heeft hier heel slim op ingespeeld.
Wat heb je geleerd in 2009?
Dat ons “Hollands Glorie” TNT eigenlijk heel goed en goedkoop pakketjes kan vervoeren. Veel beter dan zijn concurrent UPS. Deze hebben het gepresteerd om binnen een week 6 schilderijen van ons bedrijf Kunstuitverkoop.nl uit de vrachtwagen te laten stuiteren. Om vervolgens een factuur te sturen met daarin een boete omdat de afmetingen ervoor zorgden dat ze handmatig moesten worden gedistribueerd.
Wat was de grootste flop in 2009?
Alibaba.com, chinavasion.com, eigenlijk alle Chinese internet groothandels. Lage prijzen, ongelooflijk: maar wat een slechte kwaliteit. Van scooters die spontaan in tweeën breken als je rechtsaf slaat tot mobiele telefoons die net zo’n lange levensduur hebben als je beltegoed.
Wat zijn je plannen voor 2010?
Kunstuitverkoop.nl uitbreiden naar het buitenland met een site voor elk land en daarbij een eigen marketingaanpak. Ook gaan we naast schilderijen andere luxegoederen met ons online supermarkt concept verkopen. ALLES IN DE UITVERKOOP!
Wat is jouw woord van 2009?
Het woord van Kunstuitverkoop.nl zijn er eigenlijk twee. Zoals Fransje Bauer roept tegen een mokkel van een energiemaatschappij zo hebben wij dat ook tegen elkaar gezegd toen wij nadachten over een eigen bedrijf: gewoon doen! Overigens vind ik het woord “zeilmeisje” tenenkrommend!
Hoe hard heeft de (krediet)crisis je onderneming geraakt?
Wij zijn begonnen in september van dit jaar en volgens mij was die crisis nog niet helemaal over toen;-). Wij hebben dus geen voor/tijdens/na ervaringen. Wel horen wij veel van klanten dat ze onze lage prijzen wel erg prettig vinden. Maar dat zal niet anders zijn als de gouden bergen weer beginnen te rijzen.