Via Smallbizzexpress:
- Informeer bij klanten wat ze het beste vinden aan uw bedrijf. Informeer of ze over het bedrijf met anderen praten en wat ze dan zeggen. Construeer aan de hand hiervan een paar goede ‘buzzverhalen’: opvallende dingen. Zorg dat het personeel de buzz verspreidt.
- Begin een blog bestemd voor uw regio. Laat personeel het blog up-to-date houden met interessante nieuwtjes uit de omgeving. Zorg ervoor dat u als sponsor van het blog bekend staat.
- Bezoek bedrijven in de buurt. Laat weten wat u doet en nodig collega-ondernemers uit om langs te komen.
- Geef een borrel of lunchbijeenkomst en nodig een groep mensen uit waarvan u denkt dat ze van waarde kunnen zijn voor het bedrijf. Vertel deze groep over nieuwe activiteiten.
- Benader regelmatig de media.
- Verras af en toe een huidige klant zodat die positieve verhalen vertelt over het bedrijf. Des te vaker herhaald, des te meer positieve buzz ontstaat.
- Zorg dat u het waard bent om over gepraat te worden. Het bedrijf moet in het echt dat kunnen bieden waar in de markt de verhalen over gaan.