Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Brainwash

Mari (59), Martijn (29) en Mareno (27) de Kort Sinds 2005 Omzet: 25 miljoen euro Challenger omdat: ‘De kappersbranche ontzettend traditioneel is. Wij kunnen het leuker en goedkoper.’ Bij BrainWash kunnen klanten zich ook buiten kantooruren zonder afspraak laten knippen voor vijftien euro. Het gemak van de klant staat voorop. De traditionele kappersbranche denkt teveel vanuit de ondernemer, vinden Mari de Kort en zijn zoons Mareno en Martijn. Dat kan goedkoper, makkelijker en speelser. De groei gaat hard, met eind dit jaar 135 vestigingen in Nederland en drie in België. Volgend jaar gaat er een schepje bovenop, zegt Mareno, want franchisehouders - waaronder veel concurrenten - hebben de komende tijd moeite om mensen te vinden en zaken te starten. “Die markt moeten we nemen. In 2015 willen we ongeveer vijfhonderd vestigingen in Nederland hebben.” Schaal is nodig om met de kleine marge genoeg geld te kunnen verdienen. Van 25 miljoen euro dit jaar moet de omzet groeien naar 45 miljoen euro volgend jaar. BrainWash heeft nu een half miljoen tevreden klanten en het lukt om steeds nieuwe klanten aan te trekken. Toch wordt er weinig aan reclame gedaan. “Daar wachten we mee tot we in elke stad te vinden zijn.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.