De Engelse katholieke kerk blijft niet achter bij het dalende aantal priesters in de Nederlandse kerkprovincie. Britse jongemannen passen voor het aloude herdersberoep. Om de trend te doen keren, heeft de Kerk een nieuwe wervingscampagne opgezet en gaat adverteren op bierviltjes en op posters in de metro.
Het idee is nog niet eens zo gek. De kosten zijn laag, de verspreiding van de boodschap is gegarandeerd hoog-de doorsnee Engelsman ziet de pub als zijn tweede huiskamer-en reacties zullen zeker volgen. Hernieuwde inzichten over het leven doen zich niet zelden voor tijdens het drinken van enkele pilseners, nietwaar?



