Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Adverteren als ontwikkelingshulp

Een Noorse ondernemer heeft een innovatief MVO-idee: door bij hem ondersteunende schoenen te kopen, kunnen bedrijven adverteren en goed doen tegelijkertijd.

De 24-jarige Stig Are Gilja wil een miljoen paar schoenen weggeven aan mensen die ze zelf niet kunnen kopen. De schoenen moeten worden gekocht door individuen en bedrijven.

 

Als dank daarvoor wordt de naam of het logo van het donerende bedrijf op de schoenen geborduurd. Daarnaast krijgt het bedrijf een plaats op de website Myshoeads.com. Wie de meeste schoenen koopt, komt bovenaan de ranking op deze site te staan.

 

“Steeds wanneer de ontvanger van de schoenen ze aantrekt, maakt hij reclame voor uw bedrijf of uw boodschap”, verklaart Gilja. “Er kan van alles op. Uw logo, de url van uw website, of gewoon een naam, slogan of desnoods een gezichtje.”

 

Hoge doelen 

Hoewel Gilja nog niet aan promotie-acties is begonnen, werden in de eerste twee weken al 227 schoenen besteld. Dat aantal is al een stuk minder indrukwekkend wanneer je bedenkt dat Gilja niet alleen zijn vrienden inschakelde om schoenen te kopen, maar ook zijn vader. Die kocht namens zijn bakkerij 100 paar schoenen. Toch is Gilja optimistisch over zijn idee.

 

Volgens Gilja biedt zijn schoenenplan voldoende waarde voor bedrijven. De opdrukken op de schoenen worden volgens hem zo vervaardigd dat ze niet verwijderd kunnen worden. Bovendien garandeert hij dat de website, waar deelnemende bedrijven op blijven staan, tenminste tien jaar online zal zijn.

 

De Noor lijkt wel een Amerikaan wat betreft zijn instelling: “Ik wil aan mensen wereldwijd laten zien dat je een hoog doel kan stellen en het ook kan bereiken als je er echt in gelooft.” Een volgend, hoger doel heeft hij dan ook al gesteld: “Als ik hiermee klaar ben, ben ik van plan om een groter project te starten, waarmee ik miljoenen mensen over de hele wereld kan helpen. Niet alleen met schoenen, maar ook met medicijnen, kleding, voedsel en onderwijs. Ik vertel je er later meer over. Maar eerst moet ik dit doel zien te bereiken, goed?”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Lees het originele bericht op PRweb.com.