1. Maak je profiel compleet
Een no-brainer, toch vergeten veel merken iets simpels zoals het invullen van hun URL. Hoe meer je invult van je profiel, hoe beter je zichtbaar bent.
2. Maak gebruik van verschillende tabs
Linkedin maakt verschillende tabs beschikbaar, zoals een tab voor showcases, producten en diensten en vacatures. Maak daar gretig gebruik van. Een showcase is bijna verplicht. Zo creëer je extra exposure voor je product of portfolio.
3. Optimaliseer voor zoekopdrachten
Bedrijfspagina’s op Linkedin zijn al SEO-vriendelijk, maar houdt ook rekening met zoekopdrachten van geïnteresseerden. Beschrijf je bedrijf in krachtige zinnen vol keywords. Linkedin-leden zoeken ook op keywords, dus plaats woorden en zinnen die bij jouw bedrijf en expertise passen.
4. Houd updates simpel
Het plaatsen van een bedrijfsupdate, een nieuwsbericht of een link dien je kort en simpel te houden. Over het algemeen geldt: draai er niet omheen. Dat levert meer engagement op dan een lap tekst.
5. Zorg voor ’rich content’
Bij elke update hoort een mooie en strakke afbeelding. Hoe ’rijker’ de media, hoe beter. Plaats bijvoorbeeld ook eens een video. Verander de hoofdafbeelding van je bedrijfspagina af en toe.
6. Gerichte updates
Experimenteer met de doelgroep van je updates. Deze worden standaard door iedereen gezien. Je kan updates echter ook specifiek richten op mensen per sector, land, taal en leeftijd. Zo weet je zeker dat iedereen wat aan je berichten heeft.
7. Belangrijke content bovenaan
Het is mogelijk om de beste content van je bedrijfspagina bovenaan de berichtenlijst te ’pinnen’. Merk je bijvoorbeeld dat een update het beter doet dan de rest, geef daar dan op deze manier extra aandacht aan.