Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

5x een beter imago

Hoe belangrijks is uw imago? Klanten gaan steeds vaker op hun intuïtie af om te bepalen of ze met een partij zaken willen doen.

Veel ondernemers staan er niet bij stil hoe belangrijk imago is. Zeker in een tijd waarin we overstelpt worden met informatie is een doordacht imago van levensbelang. “Mensen nemen minder tijd om zich te verdiepen in details en gaan steeds vaker op hun intuïtie af om te bepalen of ze met een partij zaken willen doen”, zegt Tineke Stel van imagomaker Presentanza.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Haar tip: “Kijk je naar alle elementen die het imago bepalen: het pand, het interieur, de auto van de werknemer, de manier waarop de telefoon wordt aangenomen, de huisstijl, de pitch van de verkopers…”

5x een beter imago

  1. Wees bewust dat u continu een indruk maakt op mensen. Wie zich profileert als betrouwbare leverancier en iemand van de weg drukt in de bedrijfsauto, laat wel een slecht imago achter.
  2. Ga op de stoel van de klant zitten en kijk naar uw bedrijf door hun ogen. Beter nog, vraag het klanten die u niet goed kennen.
  3. Kijk of uw imago samenhang heeft met uw business. Bent u duur, straal duur uit. Bent u goedkoper, kom dan niet met een Rolex aanlopen.
  4. Blijf wie u bent. Bent u recht door zee, wees dan niet de snelle jongen. U valt door de mand.
  5. Geef geloofwaardige signalen. De klant snapt duidelijkheid en zal sneller ja zeggen.