Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

18 creatieve verpakkingen

Je kunt over een heel goed product beschikken. Als jouw product echter niet de aandacht weet te trekken, zeker binnen de fastmoving markt, kun je nog 'nul' resultaat boeken. 18 voorbeelden.

 

1. Ontbijt

De designer achter de verpakking van Breakfast houdt van woordspelingen. Breakfast, bestaande uit havermout, suiker en zout,  krijgt nog eens extra het karakter van een snelle hap door precies de verpakking doormidden te kunnen breken tussen de woorden ‘break’ en ‘fast’.

2. Melk

De fabrikant van deze sojamelk wil toch de indruk tegengaan dat zijn product niet van de koe komt. Door een verpakking in de vorm van een uier te gebruiken, denkt de consument ‘echte melk’ in de schappen aan te treffen.

3. Boterpakje

In lunchrooms, vliegtuigen en scholen krijg je vaak boter in de vorm van een klein bakje. Vooral de laatste twee genoemde instellingen zijn blij als ze ook kunnen bezuinigen op servies. Dit bakje biedt uitkomst. En ook voor de gebruiker is het makkelijk, aangezien die geen mesje mee hoeft te nemen.

4. Coca-Cola

Een designer ziet sommige mensen worstelen met het open maken van een frisdrankfles. Daarom maakte hij dit subtiele design, waarbij je met de vinger druk kan zetten. Het is (ons) niet bekend of Coca-Cola er ook iets mee heeft gedaan.

5. Doritos

De versheid en smakelijkheid van chips gaat verloren als je eenmaal de zak hebt opengetrokken. Dan maar helemaal opeten, denken we al snel. Maar deze verpakking is wel dicht te krijgen, en ziet er tegelijkertijd stijlvol uit. Doritos krijgt zo de uitstraling van een kwaliteitsproduct, à la Pringles.

6. Elastiek

Een doos met elastiekjes, je herkent ze niet zomaar op de schappen. Maar wat als je het effect van elastiekjes nu uitbeeldt op de doos zelf? Tegelijkertijd ziet de verpakking er vermakelijk uit.

7. Heinz

Invoeren bij fastfoodketens McDonalds en Burger King, zeggen wij. In dit bakje kun je niet alleen friet dopen, maar ook de saus direct op je bord of tussen je hamburger spuiten.

New Heinz Ketchup Packaging from toxel.com on Vimeo.

8. Cocktail

Het gaat slechts om een vruchtendrank, maar door deze verpakking waan je je tussen de palmbomen. Misschien is de drank helemaal niet zo versgeperst, maar toch geloof je als consument eerder dat je pure kwaliteit aan het drinken bent.

9. Kleenex

Kleenex biedt helemaal geen vruchtendrank, maar tissues. Toch kwamen ze met deze meloenenverpakking, die in het teken van hun vorige zomercampagne ‘A little slice of summer’ stond. Tissues vormen niet direct een verleidelijk product, en daarom heeft deze verpakking van Hiroko Sanders wellicht wel zijn effect gehad.

10. Koekje

Humoristisch. Een Aziatische koekjesfabrikant beeldt op zijn zakjes een man met afrokapsel af, die verdwijnt wanneer het koekje eruit gehaald wordt.

11. Lee’s skinny jeans

Lee is normaal niet zo op dreef met creatieve reclame, maar deze verpakking vormt een uitzondering. Wie kan aan dit design niet zien dat het om skinny jeans gaat?

12. Nike Lobster

Meet the Nike Lobster, ofwel Nike Kreeft. Wie deze doos in ontvangst neemt, kan inderdaad de indruk krijgen dat het om een gekoelde scheepslading gaat.

13. Nutella

Experimentje van een designbureau, Antrepo4. Zij hebben een serie van bekende supermarktproducten herontworpen, waaronder deze Nutella-pot. Eenvoud siert niet alleen de mens, maar ook een product, zoals we zien.

14. Oordopjes

Panasonic krijgt met deze verpakking enigszins de uitstraling van een Apple-product. En de oordopjes zijn heel subtiel in de vorm van een muziektoon gepresenteerd.

15. Puma

Een doos die ook direct als tas te gebruiken is, en waar twee schoenen in gescheiden worden. Ook zou de verpakking duurzaam zijn, zo geeft een filmpje aan.

16. Kiwi

En zo krijgt een kiwi dus echt een high-class indruk. We hebben het nog niet vaak gezien, dat een kiwi verpakt wordt.

17. Smirnoff

Als Smirnoff vruchten verwerkt in zijn drank, kun je dat nog eens extra benadrukken door de fles te moeten pellen.

18. Garen

Deze fabrikant begrijpt ook hoe je een doorgaans anoniem product als garen toch gaaf en grappig weet te krijgen.

Meer slideshows

Tien tactische en creatieve visitekaartjes

9 x creatieve guerilla marketing

De automatiek: 10 x ‘over the top’

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Straatreclames: 8 briljante voorbeelden

Meer op de slideshowpagina van Sprout