Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Groeigeheimen: dit template gebruiken topondernemers om hun groei vast te houden

Speciaal voor Sprout-members delen we vanaf nu ook iedere twee weken de beste groeigeheimen van Nederlandse topondernemers. In de eerste aflevering: hoe houd je ook in een turbulent bedrijf je targets simpel en overzichtelijk in de smiezen? Met het Measurable Accountability Plan zie je precies van wie wat verwacht wordt.

Let op: dit artikel is alleen verkrijgbaar tot 13 april 2019, daarna gaan deze groeigeheimen terug de redactiekluis in. Word voor 13 april lid van Sprout om dit artikel te lezen. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Als groeiend bedrijf zie je dagelijks uitdagingen en projecten op je afkomen. Te midden van die dynamiek (en ruis) wil je dat iedereen haarfijn weet wat de belangrijkste doelen zijn. Om die doelen goed uit te kunnen voeren en monitoren, kun je een beroep doen op het Measurable Accountability Plan (MAP), een schematische weergave van je belangrijkste targets, zoals verkoopaantallen, het aantal klanten en je NPS-score. Kristel Kuit (Headroom Assisstance) en Patrick Hurenkamp (Bloomon) vertellen hoe deze aanpak hun teams scherp houdt en voor meer overzicht en minder ruis zorgt. In het artikel vind je ook een voorbeeld-download, die je zelf aan kan passen. 

In deze aflevering van Groeigeheimen lees je:

  • Wat een Measurable Accountability Plan is
  • Wat deze aanpak waardevol maakt in een dynamisch bedrijf
  • Hoe twee ondernemers er in de praktijk voordeel uit halen