Victor van Tol moest financiering regelen, anders zou SnappCar het first mover advantage verliezen. In het eerste jaar van het bedrijf had hij al gesproken met de bank en investeerders, maar kon hij (nog) geen geld binnenhalen vanwege het ontbreken van proof of concept. Maar zodra SnappCar, het online platform waarop consumenten auto’s aan elkaar kunnen verhuren, gelanceerd was, ging hij opnieuw aan de slag.
“We hebben bijna iedereen gesproken die iets met geld doet, van de grote vc’s tot banken en van technofondsen tot informal investors.” Met meerdere partijen ging hij ver in de onderhandeling, maar de keuze viel uiteindelijk op Athlon Car Lease. Naast een cash investering leverde dat een investering in kinds op, en een nieuw op te richten joint venture. Dit moet er de komende jaren voor zorgen dat zowel het aantal huurders als verhuurders van SnappCar snel toeneemt, en het bedrijf naar het buitenland kan doorgroeien.
In de tweede aflevering van GroeiGeld vertelt Van Tol hoe hij de deal heeft binnengehaald, hoe deze in elkaar steekt en wat zijn verdere plannen zijn.
GroeiGeld is een programma dat Sprout maakt voor 7 Ditches TV, het online tv-station voor ondernemend Nederland. Elke week zullen op Sprout.nl programma’s van deze zender te bekijken zijn.