Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Eerste sessie Groen Succes Live

Het vergroenen van je bedrijf hoeft niet duur, ingewikkeld of tijdrovend te zijn. Sterker: het is leuk en het levert op. Dat bleek tijdens de kennissessie Groen Succes Live, die Sprout en MT in samenwerking met Eneco organiseerden.

Duurzaam ondernemen, we horen het overal om ons heen. Ook van jou als ondernemer wordt verwacht dat je meegaat in de duurzame ontwikkelingen. Maar hoe pak je dit aan? En minstens zo belangrijk, wat levert het je uiteindelijk op?
Tijdens de sessies ‘Groen Succes Live!’ worden businesscases over duurzaamheid gepresenteerd. Bedrijven die al een tijdje bezig zijn hun organisatie te verduurzamen vertellen over de voordelen van duurzaam ondernemen: energie- en kostenbesparing, imagoverbetering en de betrokkenheid van hun personeel.

Groen en groener worden

Ook een sessie van Groen Succes Live bijwonen? Meld u gratis aanEerste in de reeks was Stijn Grove van EvoSwitch, naar eigen zeggen het grootste en meest duurzame datacenter van Nederland. Hij vertelde een bezielend verhaal over groen zijn en groener worden. “Bij ons is het een soort spel geworden om steeds verder te optimaliseren. En ja… daar word je groener van.”

Een verslag in vier foto’s
 

 

Groen is hot

Een kleine zestig ondernemers bezochten het fonkelnieuwe kantoor van Eneco voor de eerste sessie van Groen Succes Live. Behalve een rondleiding door het uiterst groene nieuwe pand kregen de bezoekers een inkijkje in de resultaten van de Nationale Duurzaamheidsenquete

Groen moet je doen

Hoofdredacteur Ewald Smits noemde voorbeelden van sectoren en bedrijven in Nederland die goed bezig zijn op het gebied van duurzaamheid. “Wist u bijvoorbeeld dat KPN sinds 2007 bijvoorbeeld jaarlijks zo’n 35 à 40 miljoen kWh bespaart – het verbruik van zo’n 10.000 huishoudens”. 

Nationale duurzaamheidsenquete

Sprout deed samen met Eneco onderzoek naar hoe het bedrijfsleven omgaat met duurzaamheid. De resultaten zijn gevat in de Natoniale Duurzaamheidsenquete. Maar liefst 74 procent van de ondernemers in Nederland is bezig met duurzaamheid. 58 procent van de ondernemers heeft het zelfs een onderdeel gemaakt van hun strategie. Meest gebruikte (en meest voor de hand liggende) vergroeningsmiddel is energiebesparing. 79 procent van de duurzame ondernemers doet er aan. 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Groen is goedkoper

Stijn Grove van EvoSwitch claimt het groenste datacenter van Europa te hebben. “Vanaf dag 1 zijn wij groen”, zei Grove. “Groen hoeft niet duur te zijn, bij ons is het zelfs goedkoper. Wij kunnen diensten aanbieden in een hypermodern en volledig groen datacenter, dertig tot veertig procent onder de prijs van onze concurrenten. Groen maakt je dus en verantwoord en goedkoper.”