Direct weten wie er op de lijst staan? Bekijk de Challenger 50-lijst.
Er zijn natuurlijk veel mooie bedrijven, maar wat maakt nu een challenger? Hij daagt een markt uit, heeft een vernieuwend businessmodel, heeft potentie om marktvolume te winnen en hoge winsten. Misschien nog belangrijker: een challenger doet het marktsysteem veranderen – de manier hoe bestaande partijen zaken doen. Verder is een challenger een inspiratie voor andere ondernemers: bij een marktuitdager hoort een aansprekende persoon; de ‘coolfactor’.
Er is echter maar één bedrijf die de voortrekker kan zijn binnen de voorhoede van vijftig Challengers. Vandaag zullen tijdens de Challengerday de drie finalisten (kappersketen Brainwash, veilingsite Vakantieveilingen.nl en pensioenaanbieder Brand New Day) hun finalepitch geven. Aan het einde van de middag maken we de Challenger van 2010 bekend.
Los van de verkiezingen staan er weer veel inspirerende sprekers en activiteiten op het programma van de Sprout Challengerday, en wordt in de loop van de middag het Ondernemersboek van het Jaar bekendgemaakt. We houden je op de hoogte.
In deze nieuwsbrief daarom volop aandacht voor de Sprout challengers van 2010:
Ook challenger worden? We hebben een aanvalsplan voor je gemaakt:
Lees ook de reportages die we hebben gemaakt van zes bedrijven in de lijst:
-
Acceptemail:verleiden tot snellere betalers
-
Shapeways: een onbereikbare markt openen
-
Ohpen:80 procent onder marktprijs
-
Tenpages.com: uitgevers bepalen niet langer
-
Vakantieveilingen.nl: strijd tegen vastgestelde prijzen
-
Yuki: pionier in vooravond van grote veranderingen
Jou kop op de cover?
Sta jij nou niet op deze lijst, maar wil je jezelf eens flink promoten? Sprout stelt zijn cover van het laatste nummer van dit jaar beschikbaar. Lees er meer over