Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

94wines

Sander de Jonge (25), Lucas Tieleman (25) Sinds: 2010 Omzet: niet openbaar (afzet: 100.000 flessen in het eerste jaar) Challenger omdat: ‘Het de hoogste tijd is dat de wijnmarkt de klant steun biedt bij het kiezen, in plaats van een rookgordijn op te trekken.’   94Wines biedt een heel nieuw wijnconcept, vinden de oprichters zelf: zonder geouwehoer. Ze hebben de wijnmarkt “goed wakkergeschud”. Wijnleveranciers en -distributeurs geven de consument met het wijnetiket geen enkel houvast, vindt oprichter Sander de Jonge. “Wij bieden een simpele, korte test die online of op de iPhone te maken is.” Zo kun je als klant je wijnidentiteit vaststellen, waarna je kunt kiezen uit een van de dertien wijnen uit het assortiment van de online wijnhandelaar. De geheel gekleurde flessen zien er “gewoon gaaf” uit. Extra gadget: een gratis op de fles aan te brengen QR-code, waarop de gever een digitale boodschap kan uploaden. Ze verkochten tot nu toe alleen via de eigen website, maar sinds kort zijn de flessen van 94Wines ook verkrijgbaar in de Bijenkorf, wat goed aansluit bij het exclusieve imago dat de ondernemers nastreven. Doelgroep bestaat uit mensen die openstaan voor vernieuwing, zegt De Jonge. Maar ook de wat gevorderde wijndrinker komt aan z’n trekken. “De kwaliteit van de wijnen is gewoon goed. Zo pak je iedereen mee.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.