Het opzetten van een campagne is redelijk simpel: je kiest welke doelgroep je wil bereiken, welke vorm van adverteren (video, tekst, afbeelding) en hoeveel geld je aan de campagne wil besteden. Maar hoe haal je er meer uit?
1. Het format van een Linkedin-advertentie
Een foto van mensen werkt beter dan een abstracte afbeelding. Een vraag in de titel of tekst daaronder levert meer clicks op. De link van de advertentie? Een inkoppertje: niet naar de url van je website, maar naar een speciale conversiepagina.
2. Haal alles uit je conversiepagina
Zoals altijd in online adverteren: wat er gebeurt na de klik is net zo belangrijk. Meet of mensen al na een paar seconden weggaan, of iets langer naar de doel/conversiepagina van de advertentie kijken. Is de ’bounce rate’ hoog? Dan kan de doelpagina beter (of de Linkedin-advertentie wat realistischer). Aangezien de cost per clicks bij Linkedin redelijk hoog zijn, is een goede conversiepagina dus een must.
3. Verander regelmatig
Meerdere marketingblogs hebben het getest en raden het aan: verander regelmatig de tekst van je campagne. Niet alleen willen mensen niet een maand lang hetzelfde zien, ook kan je hiermee testen of een iets andere stijl voor betere resultaten zorgt. Doe niet meer dan twee campagnes tegelijkertijd
4. Bied downloads aan
Is de hype rond content marketing voorbij? Niet op Linkedin. Volgens een recent onderzoek van MarketingMojo kwamen de meeste B2B-leads uit downloads van white papers of e-books. Doe er je voordeel mee!
5. Desktop > mobile
Er is wel een reden dat Linkedin niet het nummer 1 platform is om op te adverteren (vergeleken met bijvoorbeeld Facebook of Twitter): de advertenties op mobiel worden veel minder gelezen en aangeklikt dan op desktop. Kies je voor Linkedin, kies dan voor advertenties die op de desktop-versie worden getoond.
6. Third party tools
Schroom niet om op een gegeven moment gebruik te maken van campagnesoftware van derde partijen. Ben je inmiddels helemaal thuis in de advertentiemogelijkheden van Linkedin? Dan bieden diverse tools je meer uitgebreide functies dan de interface van Linkedin zelf. Een goed voorbeeld is AdStage, dat via zijn blog handige tips geeft.