Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

5 tools die jouw leven als ondernemer makkelijker maken

Hoe weet je dat jouw bedrijf in de media is genoemd of maak je het zetten van handtekeningen eenvoudiger? 5 bedrijven die jouw ondernemersbestaan makkelijker maken. 

1. Marketingtips van PrimerPrimer logo

Als ondernemer nadenken over de marketing van je bedrijf wordt interessanter door Google spin-off Primer. De app geeft je lessen in adverteren, content, strategie en het meten van marketingresultaten. De lessen zijn opgebouwd uit dia’s. Aan de hand van een rij korte slides leidt de app je door een les als “Hoe sterke A/B tests de gedachte van de consument kunnen lezen”. Het makkelijke van de app is dat er direct zichtbaar is hoe lang een bepaalde les duurt. Te downloaden voor Android en iOS en Primer is gratis. 

2. Media notificaties van NotifyNotify logo

Wanneer je bedrijf – na lang werken –  die óh-zo-verdiende aandacht in de media krijgt, dan wil je ook weten wáár je onderneming allemaal wordt genoemd. Notify doet exact dat. De app verzamelt de keren dat je bedrijf wordt genoemd in onder meer Facebook, WordPress en een rij aan media. Vervolgens krijg je een bericht in bedrijfs-chattool Slack of concurrent HipChat. Behalve je eigen bedrijf kun je ook mentions krijgen bij vermeldingen van een ander bedrijf, bijvoorbeeld de grote concurrent. De tool geeft ‘tot 50.000 meldingen per maand voor altijd gratis geselecteerde nieuwsbronnen’ aldus de site. 

Pandadoc logo3. Handtekeningen zetten met Pandadoc

Niet langer de halve wereld overreizen om te onderhandelen over een document en de uiteindelijke handtekening zetten dankzij Pandadoc. Het bedrijf maakt het opstellen van contracten en andere documenten eenvoudig door het proces te koppelen aan je CMS, om overtypen overbodig te maken. Daarbuiten biedt het systeem een bibliotheek aan voorbeelden en templates. Wanneer het document klaar is, is dit één van de bedrijven naast bijvoorbeeld SimpleSIgn en Stiply waarbij de klant het document online kan tekenen. Vanaf 19 dollar per gebruiker per maand. 

4. Teamleden zoeken met Part-upPartup logo

Nieuwe medewerkers vinden voor een – tijdelijk – team. Dat biedt Part-up. In de tool zet je een omschrijving neer van het team dat je nodig hebt. Zo staat er een groep op die nadenkt over innovatie in de zorg, maar ook de IT ontwikkeling van Partup-zelf. Geïnteresseerden medewerkers kunnen zich aanmelden en al bestaande deelnemers – allemaal –  aan de groep kunnen de nieuwe deelnemer accepteren of afwijzen. Een crime voor de ondernemer die gelooft in één leider. Voor bedrijven beginnen de prijzen op 500 euro per jaar. 

Mailchimp logo5. Makkelijk mailen met Mailchimp

Nieuwsbrieven opzetten en versturen makkelijk maken. Dat is het doel van verschillende bedrijven als Copernica, Sendblaster en Mailchimp.  De laatste stuur niet alleen grote hoveelheden digitale post, maar kijkt ook hoeveel mensen die mails openen en doorklikken. Bij minder dan 2.000 ontvangers van de mail is het gratis, daarna lopen de prijzen op afhankelijk van het aantal mails en geadresseerden. 

Deze lijst is natuurlijk niet compleet. Welke tools gebruikt jouw bedrijf en zijn handig voor andere ondernemers om ook te gebruiken? Laat het ons weten op Facebook of Twitter!

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

10 december verschijnt het nieuwe Sprout magazine.

 

Ook Sprout magazine lezen, gratis naar events en profiteren van het beste ondernemersnetwerk van Nederland? Word dan nu Sprout Member