De Vroom en Dreesman gaat verder als webwinkel. Roland Kahn heeft met twee andere ondernemers de merknaam overgenomen.
Na eerdere gestrande eerdere pogingen van Coolcat-eigenaar Roland Kahn om de V&D als geheel over te nemen heeft hij nu de merknaam in handen. Daarmee gaat hij, in een samenwerkingsverband met andere ondernemers, 'het roemruchte merk V&D en alles wat daarbij hoort een nieuw leven helpen geven'. Zo meldt nu.nl. Wanneer de webwinkel de digitale deuren opent is niet beked gemaaakt.
Doel is om de Vroom en Dreesman uiteindelijk weer terug te brengen in het straatbeeld met ook fysieke winkels. Hoe die plannen er precies uit gaan zien is nog niet uitgedokterd. Nadat de V&D op de laatste dag van vorig jaar failliet ging heeft Kahn al een poging gedaan om eigenaar te worden van het bedrijf. Die poging strandde waarna de verschillende andere winkels als WoonXL en en Topshelf hun intrek namen in de voormalige winkelpanden van de gevallen warenhuisketen. De bijbehorende restaurantketen La Place is overgenomen door supermarktketen Jumbo.
Holding
Om de V&D over te nemen hebben de drie ondernemers de holding Retail Ventures Holding opgericht. Het nieuwe bedrijf is eigenaar van zowel de merknaam als de domeinnamen van de winkelketen.
Afbeelding: IJ.Th. Heins, Wikimedia Commons