Onze top-3 van recent verschenen boeken:
1. Seth Godin, The Dip
Wanneer moet je ergens mee stoppen en wanneer juist niet?
2. Timothy Ferriss, The 4-Hour Workweek: Escape 9-5, Live Anywhere, and Join the New Rich
De titel zegt het allemaal
3. Chip Heath, Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die.
Hoe maakt u producten of diensten onvergetelijk?
Eerder kwamen we al met de volgende top-10:
1. Bo Burlingham, Small Giants
Groot worden door klein te blijven is een kunst.
2. Verne Harnish, Mastering the Rockefeller Habits
Een paar simpele handreikingen brengen snel succes. Maar om dat vast te houden, is het belangrijk dat u die regels ook consequent toepast.
3. Purple Cow, Seth Godin
De marktintroductie van uw product of dienst is belangrijk. Opvallen tussen al die concurrenten is de boodschap, zorg dat uw klanten otaku krijgen. Bouw een paarse koe.
4. Chris Anderson, The Long Tail
Ga het internet op, wil Anderson maar zeggen. Daar liggen voor de webwinkelier kansen die hij niet heeft als hij een gewone winkel opent. Uw schapruimte is immers oneindig…
5. Marcel Metze, Ze zullen weten wie ze voor zich hebben
Waarom? Hollands glorie, inderdaad. Maar de daadkracht en durf van Philips zijn veel interessanter. En inspirerender.
6. David Vise, The Google Story
De uitvinding van het vuur, de boekdrukkunst, en dan Google. In dat rijtje zal het bedrijf staan als we oud en grijs zijn. De impact van Google overstijgt de gemiddelde bedrijfsintroductie.
7. Richard Branson, Losing my virginity
Als het woord ‘ondernemer’ op iemand slaat, is het op Branson. Vierhonderd beslissingen per dag, en bijna allemaal zijn ze goed. Op die paar na, en die maken dit boek zo boeiend…
8. Good to great, Jim Collins
U baalt van de middelmaat in uw onderneming? Jaloers op die excellerende concurrent? Collins heeft uitgevonden hoe dat komt. En hij weet hoe u die middelmaat overstijgt.
9. Jack Stack, A Stake in the Outcome
Uw personeel is geen voetvolk, vindt Stack. Ze dragen uw bedrijf. Hoe betrokkener ze worden, hoe beter uw onderneming wordt.
10. Pour your heart into it, Howard Schultz
Wie zegt dat je met eerlijkheid niet ver komt? De romanticus Schultz bleef volhouden na letterlijk honderden afwijzingen voor een kapitaalinjectie. En kijk nu hoe groot Starbucks is geworden.
Voor de echte boekenfreak nog twee interessante overzichten:
Squidoo Best Biz Books
De favoriete boeken van Boris Veldhuijzen van Zanten